Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 5 december 2018

Dagens innehåll


Idag har jag fortsatt att tackla den här 'efter Adventsfika' -disken. Nu börjar jag närma mig sista tredjedelen av berget med disk så kanske har jag en ren diskbänk till fredag🤞.

Annars har jag stickat på julklappar och tittat på Vinterstudion från senaste helgen (som jag aldrig hann att se då) och somnat på soffan framåt kvällen.


Så här gulligt låg hundarna tillsammans en stund på en av biabäddarna här hemma. Det var Solstrålen som gick och lade sig  med ett tuggis bredvid en vilande Alfahane. Tyvärr slutade den här söta bilden med att Solstrålen tyckte att Alfahanen skulle flytta på sig så Solstrålen fick hela biabädden själv... Men det tyckte inte jag så jag sade åt Solstrålen att flytta på sig istället.

Kaxmörten har blivit lite dålig i magen nu framåt kvällen så jag har fått springa ut med honom några gånger. Det är tur att jag har lärt mig att läsa deras signaler genom åren...! Just nu ligger han begravd under en filt och sover, men vi får väl se hur det blir i natt...om han sover hela natten, eller måste gå ut, eller om det blir en olycka inne. Jag har gett honom lite medicin så jag hoppas i alla fall att magen lugnar ner sig snart.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!