Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 1 september 2018

Lite smått och lite gott

Vi började dagen med en lång och skön sovmorgon. Sedan blev det en promenad med alla tre hundarna innan jag lämnade Alfahanen hemma och gick ner till hundgården med de andra två. Jag tog fram en pipleksak till Kaxmörten och gav honom innan vi gick; tanken var att det kanske skulle stoppa honom från att springa runt och skälla i hundgården... Och det gjorde det verkligen!
Jag tog tyvärr inte med telefonen (kameran), men jag kan berätta att han stolt bar sin ekorre (?) hela vägen ner till hundgården. Väl där så lade han sig under bänken med ekorren bredvid sig...och där stannade han och 'vaktade' sin leksak medan Solstrålen sprang runt och sökte godis.

Sedan bar han hem den lika stolt och jag kunde passa på att ta kort på honom med hans ekorre i munnen innan jag släppte in dem hemma.


Jag kommer nog att ge honom en sådan leksak flera gånger; han blir mycket lugnare i hundgården eftersom han har fullt fokus på att vakta sin leksak och inte bryr sig om så mycket annat😉.


Sedan åt hundarna mat och vilade...




...medan jag dammsugade bort de värsta dammråttorna och diskade.
Jag har varit lite sugen på saffran de senaste dagarna så idag gjorde jag saffransmuffins.


Gud vad gott det luktade här hemma när de gräddades! Jag skrev också på ett inlägg till julbloggen vilket handlade om min starka jullängtan jag har haft den senaste veckan.
Sedan virkade jag på ett överdrag till en ljuslykta som ska matcha min höstduk och tittade på Finnkampen.
Till middag gjorde jag en sats köttfärssås också så jag har verkligen hunnit med ovanligt mycket idag för att vara mig...och inte känt mig särskilt trött heller. Lite mensvärk men värkmedicinen hjälpte tack och lov mot det.
Men nu känner jag mig rätt slut så det blir nog läggdags snart för oss.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!