Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 5 september 2018

Kämpig tvättdag

Jag vaknade idag och var såå trött efter gårdagens utflykt och efterföljande maraton i köket. Benen värkte och jag förstod att det skulle bli en tung dag för kroppen...


Jag var inte den enda som kände mig morgontrött❤

Dock hade jag tvättstugan bokad så jag försökte ta mig igenom det passet så gott som jag kunde, men jag var helt slut och kunde bara tänka på att få sova en stund på soffan.

Efter en välbehövlig tupplur så försökte jag ta mig i kragen och dra runt dammsugaren och torka golven...


...medan jag vräkte i mig mumsiga plommon för att hålla energinivån på en någorlunda nivå. Jag har nog slagit världsrekord på hur många plommon man kan äta på en dag...

Hundarna kunde ta det väsentligt mycket lugnare än mig och låg och vilade större delen av dagen.
Alfahanen lade sig till och med i soffan en stund (händer inte så ofta numera) och eftersom han då 'tog' Solstrålens vanliga plats i soffan så...


 ...så fick de tränga ihop sig lite extra. Så gulligt!


Nu ska jag äta lite och titta på tv en stund och virka på något enkelt projekt. Det blir definitivt inte en sen kväll; mina värkande ben skriker efter en god natts sömn.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!