Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 29 maj 2018

Snart smäller det...!

Om en timme börjar Stanley Cup Finalen mellan Washington Capitals och Las Vegas Golden Knights och jag är fortfarande uppe och ska försöka titta på den live...det jag orkar i alla fall. Det är ju inte var dag som det ishockeylag man älskar ska spela de viktigaste matcherna i klubbens historia! Jag är så spänd på hur det ska gå och håller alla tummar och tår som jag har för att det ska gå som jag vill. Och orkar jag inte se hela matchen i natt så kommer jag att spela in den och titta på den imorgon så fort jag kan...
Jag var ut med hundarna på kvällspromenaden alldeles nyss och sedan gick Kaxmörten och Solstrålen som vanligt in i sovrummet för att gå och lägga sig. Fast efter ett tag insåg de att det här inte var en vanlig natt och att matte höll på och stöka i köket istället för att vara på toaletten så nu har de kommit ut till vardagsrummet istället och ligger på soffan som vanligt.

Annars har jag fixat med allt möjligt nu på kvällen för att försöka hålla mig vaken och relativt pigg, så nu är all disk renskrubbad och jag har bakat amerikanska blåbärsmuffins...



...och just nu står det hemmagjord musli i ugnen. Har fortfarande några aktiviteter planerade ifall jag börjar bli alldeles för trött och för pauserna i ishockeymatchen. Normalt sett hade jag försökt virka för att hålla mig vaken, men jag känner mig själv och vet att jag inte vill missa en enda sekund av de kommande matcherna så det är fullt fokus som gäller utan distraherande virknålar och virkmönster.

Let's Go Caps! Nu kör vi!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!