Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 27 maj 2018

Mattes dag!

Nu när jag har fått acceptera att jag inte kommer att få några egna barn och att jag aldrig kommer att bli firad på mors dag av några egna barn, så har jag de senaste åren sagt till mina nära och kära - med en liten glimt i ögat - att jag också borde kunna bli firad för att jag är en (förhoppningsvis fin) matte/mamma till tre underbara hundar. Tack och lov har jag en sådan fin familj som förstår vad jag menar och stöttar mitt tankesätt, så syrran gav mig ett fint handgjort Mattes Dags-kort...


...och en härlig plåtskylt som passar in perfekt här hemma i Våran Lilla Vrå!


På eftermiddagen hade syrran och hennes familj bjudit hem alla mammorna i släkten på Mors Dagsfirande, så svågern fick grilla korv och hamburgare till allihopa.
Det var väldigt populärt att hänga runt min svåger vid den tidpunkten...


...och han var för det mesta omringad av ett gäng hundar som stod/satt och sniffade i luften och väntade på att något gott skulle ramla ner på marken...


Alfahanen njöt av att bara kunna ligga och slappa i skuggan ute i deras trädgård och orkade inte hänga med de andra runt grillen. Han har väl dessutom lärt sig vid det här laget att det sällan lönar sig att vänta på att någon människa ska tappa något gott på marken...


Sedan njöt vi av en jättegod måltid på deras altan och vädret var alldeles perfekt för att sitta ute och äta😊. Till efterrätt hade min mamma bakat några goda jordgubbstårtor.


Mina hundar tycker det är så lyxigt och härligt att kunna springa ut och in som de vill hemma hos syrran, och Solstrålen speciellt älskar att vara där. Idag tyckte han det var väldigt mysigt att gå runt och äta gräs i deras rabatter



För att inte tala om vad roligt han tyckte det var att gräva gropar i syrrans jordgubbsland😁 Jag kan dock rapportera att att syrran  inte var lika road...😠. Det slutade med att jag fick sätta kompostgaller runt jordgubbsplantorna för att de skulle få vara ifred från min lilla grävmaskin. Det är bara att hojta till om ni vill hyra honom😊. Han jobbar väldigt hårt och med hög energinivå!

Det blev hur som helst en trevlig Mattes Dag hemma hos syrran och nu är vi alla supertrötta efter allt firande!

Annie



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!