Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 17 maj 2018

Ishockeystatus just nu

Efter en kämpig match mot Lettland så lyckades Sverige ta sig till semifinal i ishockey-VM, tack och lov! Nu ska det bli spännande att se hur det går i semifinalen mot USA på lördag eftermiddag. Den andra semifinalen är mellan Schweiz och Kanada.
Fast jag måste säga att jag är egentligen mycket mer nervös för hur det kommer att gå för Washington Capitals i natt när de ska spela mot Winnipeg i den 4:e matchen i konferensfinalen. De leder med 2-1 i matcher, men nu är de på hemmaplan och har haft svårare att vinna på hemmaplan i detta Stanley Cup-slutspel.
Nicklas Bäckström har tyvärr inte spelat på ett antal matcher pga en handskada och det ska bli spännande att se om han är med i natt igen. Han har i alla fall varit med på träningen så det bådar gott🤞.

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!