Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 25 maj 2018

Rocking the Red in Washington!!!

Washington Capitals med Nicklas Bäckström och Alexander Ovechkin vann Game Seven och har tagit sig hela vägen till Stanley Cup-finalen!!! 
Och jag är såå lycklig!!! 
Matchen spelades inatt, men jag såg den inte förrän i eftermiddags mellan turerna till tvättstugan. 
Deras kapten Alexander Ovechkin gjorde mål i den första minuten av matchen och trots många chanser så lyckades inte Tampa Bay göra något mål i den första perioden. I den andra perioden gjorde Capitals andra svensk, den unge André Burakovsky, TVÅ mål på frilägen medan Tampa fortfarande inte kunde göra mål tack vare ett otroligt arbete av Washington. Och det fortsatte i den tredje perioden och när Tampa till slut tog ut målvakten för att spela en man mera så fick Bäckström tag på pucken och kunde göra mål i ett tomt mål! 
4-0!
Och Washington hade vunnit den Östra konferensen och bokat en plats i Stanley Cup finalen för andra gången i klubbens historia!!!
Jag hade inte en tanke på hur jobbigt det var med tvättstugan utan jag ville bara titta på matchen och ju längre matchen gick, desto bättre mådde jag! Och jag sprang upp och ner från tvättstugan med ett leende på läpparna!!!

Alltså, ni anar inte...! Jag har följt Nicklas Bäckström i princip sedan jag flyttade hem från England, dvs drygt 12 år sedan, eftersom han växte upp i närheten, spelade för Brynäs IF och var så otroligt duktig redan som junior. När han sedan valdes av Washington Capitals, blev de mitt nya favoritlag! 
Och det var 10 år sedan! Och sedan har jag följt dem och sett dem spela jättebra under säsongen och varit favorittippade, men när sedan slutspelet kom så lyckades de aldrig riktigt få till det...och samma sak hände år efter år... Och frustrationen och besvikelsen blev bara större och större. 
Förra året satsade klubben ALLT på att ta sig hela vägen, men som vanligt förlorade de mot Pittsburgh...men Bäckström kom i alla fall till VM och hjälpte Sverige att vinna VM-guld vilket var en stor tröst.
I år var Washington tvungen att göra sig av med flera riktigt bra spelare, och ta in unga och oerfarna - och billigare - spelare så ingen trodde direkt på dem när säsongen började. Och visst hade de det tufft i början av säsongen, men sedan började de klicka och sedan har det bara gått bättre och bättre...
Och nu är de i Stanley Cup Final! 

Rocking the Red i Washington Capitals hemmaarena! 
Match 3 och 4 i finalen ska spelas här!

Bäckström gör det sista målet som cementerar platsen i FINALEN!

ENORM LYCKA på spelarbänken när matchen är färdigspelad!

Lagkamrater sedan tio år tillbaka; Kaptenen Alexander Ovechkin och hans assisterande
kapten Nicklas Bäckström firar tillsammans❤.
ÄNTLIGEN får de en riktig chans att vinna Stanley Cup tillsammans!

Jag är så fascinerad av Ovechkin och Bäckström, speciellt eftersom de har spelat sååå mycket tillsammans och gjort sååå många mål tillsammans under ett helt årtionde i samma lag, och de enda två kvar sedan den första säsongen tillsammans. Jag hittade en helt underbar artikel i tidningen WASHINGTON POST där man beskriver deras relation. Undrar vad de sade till varandra efter matchen??? Som de har kämpat sida vid sida i motgångar och medgångar!

Ja, ni får ursäkta om jag inte kan sluta att skriva/prata om detta men jag har väntat i TIO år så jag tänker njuta så mycket jag kan! Speciellt nu över helgen, för sedan på måndag natt drar Washingtons viktigaste matchserie någonsin igång...och jag kommer att vara en blöt fläck av nerver och känslor!!!

Go Caps Go!

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!