Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 1 maj 2018

Första maj...

Idag fyllde min systerson S 17år så jag och hundarna var hemma hos syrran på födelsedagsfirande på eftermiddagen. Dock började jag känna mig trött och fick huvudvärk, så när vi hade gått hem i regnet kollapsade vi allihopa och jag sov en timme i soffan. Hundarna låg och sov i ännu fler timmar så vi var nog ganska trötta allihopa...

Nu på kvällen kunde jag äntligen fortsätta virka på min Mandala Madness. Jag hann ju aldrig virka på den igår så jag har längtat efter att få plocka upp min virknål igen och virka fler runda varv😊.

Jag fick börja med att virka ett varv med ruffle stitch (volangmaskor)!


Jag har aldrig testat det förut och det var jättekul, och ser så häftigt ut! Hittills har jag fått testa på 3 nya tekniker som jag aldrig har använt förut, men det har inte varit något större problem egentligen.
Designern Helen Shrimpton har jättebra tutorials/beskrivningar på sin hemsida.
Faktum är att hela mönstret är på engelska, men med amerikanska virktermer. De amerikanska termerna är nämligen mycket mer logiska än de engelska och enklare att följa. Det är egentligen helt sjukt att jag virkar den här skapelsen efter ett engelskt mönster; det hade jag aldrig klarat av för 2 år sedan! Nu tänker jag inte på att det är ett engelskt mönster - jag tror till och med att mönstret faktiskt finns på svenska för den som vill ha det - och jag känner mig väldigt stolt över att jag lärde mig läsa och förstå engelska virkmönster! Det fanns en tid när det verkade helt omöjligt...

Nu har jag kommit till varv 33 och mandalan är 60 cm stor.


Mönstret har över 100 varv så än finns det att göra ett tag😀. Och ju större den blir desto långsammare kommer varje varv att gå...

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!