Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 16 april 2016

Lugn lördag

Vissa dagar har jag tidigt klart för mig vad jag ska skriva om på bloggen...medan det andra dagar är helt tomt i skallen. Som idag.

Det har varit en lugn och skön lördag - precis som jag vill ha helgerna. Jag tog en låång sovmorgon och låg och läste i sängen innan jag masade mig upp och gjorde mig i ordning för morgon lunchpromenad med hundarna.
Sedan blev det en tur till Panduro med syrran och en hel del handarbetssnack eftersom vi båda två har mycket handarbete på gång. Väl hemma igen blev det korsstygnsbroderier och lite annat pyssel, och första SM-finalen i ishockey på tvn.
Till middag blev det hemlagad curry med risnudlar.

Så skönt med de här lugna dagarna! Morgondagen blir dock mer händelserik. Då ska vi fira syrrans födelsedag vilket innebär att Solstrålen hundarna måste motioneras ordentligt innan jag lämnar dem hemma en stund på eftermiddagen. Syrrans hundar löper tyvärr så jag kan inte ha mina pälsklingar med mig dit just nu...

Annie 

1 kommentar:

  1. Så där lugnt har jag det aldrig!! Och jag kan aldrig ta sovmorgon. Råkar hundarna sova lite längre vaknar Kristsll eller Alva tidigt..! Fast förresten.., om två veckor när bi åker utomlands får jag kanske sova! Chansen är ju större eftersom bara en av fyra "väckare" följer med!!

    Ha så trevligt hos dun syster idag!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!