Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 24 november 2014

Kompis med kameran...?

Just nu håller jag på att lära känna min kamera, men det är inte lätt! Först och främst så har jag problem med blixten på kameran. Blixten är jättestark så ofta blir korten väldigt vita om jag tar ett kort inne..
 
och det här kortet tog jag enbart med blixten som ljuskälla (resten av rummet var MÖRKT!)...
 

...men tar jag bort blixten blir korten för mörka...


eller så ser man inte färgerna ordentligt...


Hittills har jag kommit fram till att korten blir bäst om jag har tänt ordentligt i taket och tar bort blixten, men det känns inte som om jag har hittat rätt så det blir många kort tagna just nu - och de flesta är misslyckade...

Ha det bra,
 
Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!