Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 19 november 2014

Hundaffärer

Idag var det dags att fylla på proviant till hundarna. Både Kaxmörten och Alfahanen började ha oroande tomt i sina fodertunnor, så något behövde göras... Jag åkte till hundaffären och hoppades att jag skulle hitta något bra erbjudande på något av affärens märkesfoder.Speciellt Alfahanen vill jag ska äta BRA mat eftersom han är till åren och behöver extra näring för leder etc. Normalt så ligger 3kg bra hundfoder (dvs hög halt av kött istället för spannmål) prismässigt någonstans mellan 150-250 kr, men med tre hundar blir det mycket pengar. De stora säckarna kostar från 400 kr och uppåt, vilket ekonomiskt sett är billigare men med tre hundar...ja ni kan föreställa er...

Idag hade de tyvärr inget superbra erbjudande( typ prova-på-pris för 30-60kr/3kg) men de reade ut enstaka säckar (antagligen med ett snart utgående bäst-före-datum) så jag lyckades komma över tre stycken 3kg-påsar à 79kr styck och just det fodret är ok för deras magar också så jag var nöjd. Dock måste jag komplettera Alfahanens mat med något billigare foder för han äter snart upp den maten.

Sedan hade affären halva priset på en hel del aktiveringsleksaker, så jag köpte en leksak till Solstrålen som förhoppningsvis kan ge honom lite hjärngymnastik. Dessutom hade de rea på vanliga tuggben - 6kr/st istället för 12kr/s - så jag köpte tre var åt dem som de kan få den närmaste tiden när jag kommer att ha fullt upp i köket på dagarna. Solstrålen ÄLSKAR att tugga på tuggben så jag försöker alltid ha något lämpligt hemma som som han kan tugga på (istället för mina saker). Kaxmörten kan tugga en del han också, medan Alfahanen är ganska kräsen numera när det gäller tuggben etc. Han ratar en del tuggben som han tycker är för tråkiga och smaklösa. Tyvärr (för Alfahanens del) måste jag numera vara lite försiktig med vad jag ger hundarna för tuggben, eftersom jag inte vill att Solstrålen ska få problem med magen i onödan.
Allt som allt är jag nöjd med dagens inköp till familjens fyrbenta medlemmar och jag hoppas de också kommer att vara nöjda framöver:)

Ha det bra,

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!