Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 7 april 2021

Senaste kärleken

 Jag tänker mycket på korsstygn just nu, och drömmer om vilka projekt jag ska hålla på med den här sommaren. Självklart hittar jag hela tiden nya mönster som jag vill börja med...och ni som känner mig vet förstås att jag har en HEL DEL projekt att brodera klart också😁. Men eftersom det är så roligt att börja på nya projekt så blir det nog några sådana också...

Det senaste projektet som jag har blivit kär i är dessa fyra tavlor...


...med fantasifulla och färgglada träd från de fyra årstiderna designade av en av mina nya favoritdesigners inom korsstygn, Cheryl McKinnon.

Fast istället för att göra 4 olika tavlor så tänker jag mig en stor tavla med alla fyra tillsammans. Så jag har börjat förbereda en aidaväv genom att brodera guidelinjer med sytråd som matchar mönstrena. Gröna linjer i mitten så att jag ser var varje trädmotiv börjar/slutar och rosa linjer på resten av väven. 


Jag har inte alla färgerna men tillräckligt många för att börja brodera delar av träden. Jag måste bara spendera några timmar på att sy dessa stödlinjer innan det roliga börjar. Lite tråkigt, men jag sparar SÅÅ mycket tid när jag väl börjar brodera så i det långa loppet lönar det sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!