Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 3 april 2021

Påskaftonspromenad

 Jag och hundarna spenderar hela påsken själva i år. Det är en så pass stor smittspridning i länet just nu att det är bäst att dra ner på umgänget med nära och kära. Dessutom fyller syrran år senare i månaden och det är bättre att träffas då och förhoppningsvis är det lite skönare utomhus också.

Så istället för familjetid så blev det en långpromenad för mig och grabbarna. Det var inte så jätteskönt väder, men vi slapp i alla fall regn. Solstrålen drog som vanligt som en ångvält större delen av rundan, medan Kaxmörten trippade på och tyckte det var jättemysigt att vara ute på prommis med matte och brorsan. Och när jag pratade med honom så flaxade han med öronen och struttade lite extra tjusigt, sötis😍 Tack och lov har de båda ganska bra kondis och muskelstyrka för att vara 12 och 9 år gamla.

Mot slutet av promenaden stannade vi till vid hundgården så att de kunde gå lösa en stund och pyssla med det som hundar vill pyssla med.



Och så passade jag på att ta det obligatoriska gruppfotot på mina snygga grabbar😍.


Det är inte så mycket grönt ute än så länge, men några krokusar och tussilago har börjat titta fram i alla fall.


När vi kom hem åt vi och hundarna tuggade lite tuggis en stund och sedan somnade de gott i soffan bland kuddar och virkade filtar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!