Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 25 april 2021

Korsstygn 24/7

 Just nu är det väldigt mycket korsstygn i huvudet på mig. Jag har massor av härliga mönster som jag vill brodera och när jag inte broderar så läser jag korsstygnstidningar eller längtar efter att sätta mig och brodera igen...

Idag sydde jag på mina årstidsträd. Så här såg de ut senast jag visade dem här på bloggen...


...och så här långt har jag kommit nu!


Längst har jag kommit på vårträdet, men sommar, höst och vinter börjar också ta form. Jag längtar efter att brodera stammarna men jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska använda för färg till dem än. Den bruna färgen som är i mönstret är väldigt BRUN och tråkig, och jag funderar på att göra någon form av melerad stam istället... Vi får se... Det jag vet är att det är JÄTTEROLIGT att brodera dessa träd! Färgglada och lättbroderade och härlig omväxling i mönstret. Nästan lite beroendeframkallande att se träden växa fram...

Ett annat projekt jag håller på med just nu är denna lilla mini-julbonad.
 

Den är indelad i tre delar och broderad i härliga julfärger.

Den ska även dekoreras med pärlor och bjällror så småningom så det blir kul! 

När jag går och lägger mig på kvällen så längtar jag redan efter att fortsätta brodera nästa dag. Älskar den känslan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!