Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 24 februari 2021

Slutkörd...

Det har varit några intensiva och stressiga dagar med dålig sömn på nätterna dessutom så idag har jag känt mig ganska slutkörd. Jag har fått vantgarnerna nu och hade planerat att sticka vantar hela eftermiddagen/kvällen, men jag var så trött att jag somnade tungt i soffan på eftermiddagen och senare på dagen stickade jag fel några gånger och fick repa upp så jag har inte alls hunnit med så mycket som jag hade planerat...

Det visade sig hos veterinären igår att Kaxmörten har förhöjda levervärden så nästa vecka blir det ett ultraljud för att kolla levern innan tandoperationen. Kaxmörten är pigg som en mört så jag är inte särskilt orolig över honom just nu; då är jag mycket mer orolig över min ekonomi. Det 'positiva' är att veterinären sade att det inte är normalt att en hund ska få så mycket trasiga tänder som Kaxmörten har haft de senaste åren, så då kanske det inte alltid blir så här mycket veterinärsbesök när man har små hundar... Vilket är skönt att veta beträffande framtida hundar. Och det andra positiva är att Kaxmörten har fått flera hälsokontroller och om det är något problem med levern så kan vi sätta in medicin på en gång så att han förhoppningsvis fortsätter vara pigg och kan leva ännu längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!