Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 13 februari 2021

En liten utmaning...

 Det blir väldigt mycket vantstickning just nu, men när den kända virkdesignern TATSIANA (LillaBjörn's Crochet World (lillabjorncrochet.com) igår lade upp första delen på en gratis kudd-design så blev jag sugen på att åtminstone testa att hänga på. 
Jag har virkat några av hennes skapelser förut och det är en annan typ av virkning än jag vanligtvis gör, så det är både spännande men ibland också ganska utmanande att virka hennes mönster. Så också denna gång...


Vad jag slet för att komma så här långt (14 varv) och jag fick repa upp några gånger för att jag hade räknat fel... Just den här typen av virkning kallas för mosaikvirkning och man kan skapa avancerade mönster med fastmaskor och stolpar, men det är många detaljer och mycket räkning. Ganska kul och beroendeframkallande, men detta kommer att ta ett tag. Det kändes som om jag skulle ha hunnit med att sticka ett par vantar under tiden jag krånglade med detta mönster😂. Flerfärgsstickning är rena barnleken jämfört med detta mönster...😉

Men tanken är att jag ska virka en stor gosig vårkudde med det här mysiga garnet (Scheepjes Stonewashed) i bomull/akryl och jag har ett antal glassiga garnnystan att leka med framöver. Men som sagt, jag kommer att vara väldigt nöjd om jag blir klar med detta projekt till påsken...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!