Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 20 februari 2021

Lördagspyssel och mera bekymmer...

 Just nu väntar jag på garnleverans för att kunna fortsätta med min pågående vantstickning, så istället blev det en del virkning. Jag började ju med en KUDDVIRKNING här i veckan...


...och idag fortsatte jag att virka den andra delen med fyra paneler runt den inre rutan. 
I efterhand inser jag att kontrasten på de två färgerna i rutan inte är den bästa, men jag kommer att låta det vara som det är. Jag gillar färgkombon även om mönstret inte framträder lika bra som på panelerna.


Med det dåliga ljuset som är just nu så är det som ni vet svårt att få de korrekta färgerna när man tar kort, så de stämmer inte fullt ut. Men det har varit roligt att virka panelerna. Den inre rutan var ganska klurig men nu är det lättare och därför lite roligare virkning eftersom det flyter på bättre.


Förutom virkning har jag också stickat på ännu ett par sockor till mig själv. Jag håller på att förnya mitt sockförråd som är ganska utslitet numera. Som vanligt ligger Kaxmörten nära i soffan när jag handarbetar och tittar på sport.

Tyvärr har ännu en av Kaxmörtens tänder gått sönder😩😩😩 - det var bara ett halvår sedan han fick dra ut en trasig hörntand 😩😩😩 - så på tisdag har jag tid för både Kaxmörten och Solstrålen hos veterinären. Solstrålen för att gå hos sjukgymnasten och Kaxmörten för undersökning och jag antar att det blir operation igen... Fast han börjar ju bli till åren nu (12 år) så operationer blir mer och mer riskfyllda. Dock är han vid god hälsa såvitt jag vet och och får tanden vara kvar och blir infekterad så är ju det också farligt och då kanske försäkringen inte ersätter någon veterinärsvård...

Det är ingen överdrift om jag säger att jag har haft en hel del ångest över min ekonomi de senaste dagarna och undrat hur sjutton jag ska få ihop det framöver. Jag ligger ju inte direkt på överskott just nu om man säger så... Det mest frustrerande är ju att jag har varit jättenoga med Kaxmörtens tänder och skött om dem med tandborstning nästan varje kväll hela hans liv. Det syns också eftersom han inte har någon beläggning etc...men tyvärr så går tänderna sönder ändå. Jag vet att en veterinär skulle säga att 'tänk på hur det hade varit om du inte hade skött om hans tänder😲😱!' ...men just nu är det inte så mycket tröst😔😔😔.

Snart är han tandlös min lilla följeslagare...


1 kommentar:

  1. Vilken fin kudde! Det är tråkigt att vänta på garn...

    Jag hoppas att allt går bra med Kaxmörten och tanden!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!