Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 12 februari 2021

Bästa tiden på året (förutom julen)!

 Just nu är det härliga tider för en snöälskade sportfanatiker! Utomhus är det underbara snöiga vinterdagar...


...och jag och hundarna får njuta av många mysiga vinterpromenader!


Och inomhus i tv-soffan är det sport dygnet runt vilket jag ÄLSKAR! Varje dag vaknar man och kan se fram emot att följa många härliga och spännande tävlingar och man har ingen tid att fundera på sitt eget liv eller sina egna problem. Och som sportälskare uppskattar man det extra mycket just nu med tanke på allt extra arbete som ligger bakom organisationen av all sport i dessa trista tider. Det hade lätt kunnat vara ett läge då vi inte hade fått se några tävlingar alls...

Men tack och lov är det just nu alpina VM och skidskytte-VM med tävlingar varje dag. Även skicross har ett VM just nu. Sedan spelar Sverige en internationell ishockey-turnering över helgen, och NHL spelar ishockeymatcher varje natt. Snart kommer längd-VM dra igång också. 

Det kommer bli så tomt och trist när VM-månaden är över och snön utomhus försvinner...😢

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!