Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 17 oktober 2020

Våran lördag i bilder

Vi vaknade ganska tidigt och hundarna låg kvar i sängen medan jag gjorde mig i ordning.


Solstrålen väckte mig även en gång under natten för att kunna gå ut eftersom hans mage fortfarande krånglar, så han var också trött.


Ute var det bara några plusgrader så jag hade vantar och mössa på mig och Kaxmörten hade sin ylletröja.


Sedan var det dags för storslalompremiären och det kändes så underbart och härligt att återigen få se skidsport på tvn.


Kaxmörten ville komma upp och ligga bredvid mig i soffan så jag fick flytta på garner mm...


...så att han kunde få plats💓.


Jag broderade och stickade på sockor.


Kaxmörten ville leka med en pipleksak.


Förutom att gå ut och rasta Solstrålen flera gånger på eftermiddagen pga magen, så skrev jag också på ett julbloggsinlägg under eftermiddagen/kvällen som fokuserade på hundarnas jul.


Jag tittade även på Brynäs ishockeymatch på tvn emellan varven.


 På kvällen blev det lax och sötpotatis till middag, mera sockstickning och några avsnitt av Pitbulls & Parolees på Animal Planet. Nu efter jag stänger datorn ska jag gå ut med hundarna och krypa till sängs så att vi orkar gå upp i tid för att se morgondagens storslalompremiär för herrarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!