Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 29 oktober 2020

Favoritplats

 

Några minuter från där vi bor finns det en liten skogsdunge. Den är inte stor -kanske bara 100 meter lång - och den ligger liksom i en backe med en bred promenadstig i mitten.


Jag kan inte förklara varför, men det är ett sådant rogivande ställe. Och när jag känner för lite lugn och ro på hundpromenaderna så går jag dit och går upp och ner i backen...


Idag var vi där och hundarna fick göra lite sjukgymnastikövningar.


Det är bara Solstrålen som har direkt behov av sjukgymnastik, men det skadar nog inte att Kaxmörten gör lite övningar också. Och det är lättare att träna dem om de båda gör samma sak.


Så rogivande.



Skogsdungen är helt klart vackrast och mysigast på vintern när granarna är täckta av snö och det känns som om man besöker Narnia.


Men jag njuter av att gå där med hundarna året om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!