Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 16 juni 2020

Sååå fint och sååå sorgligt


Ikväll grät jag återigen floder när jag tittade på serien Pitbulls & Parolees på Animal Planet och fick ta del av Humpernicks historia.

Fina Humpernick var i Tysons ålder med medföljande grå nos och hade i spenderat i princip hela sitt liv i deras räddningscenter och ingen trodde att han skulle få chansen att uppleva hur det var att ha ett eget 'riktigt' hem. Men en dag dök det upp en godhjärtad dam som ville adoptera den äldsta hunden på centret för att kunna ge den hunden ett efterlängtat hem. Och det blev Humpernick❤.
Så han fick till slut ett eget hem med en stor tomt med grönt gräs och flera egna mjuka bäddar och stora soffor att vräka sig i och kärlek 24 timmar om dygnet.
Tre veckor fick han njuta av ett eget hem innan han till slut somnade in...😢😢😢.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!