Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 19 juni 2020

Midsommar 2020

Vi samlades i syrrans trädgård.


Jag fick en jättefin handgjord midsommarhälsning.


Som vanligt skötte svågern grillen galant.


Den nybakade studenten Simon och Solstrålen njuter av fint midsommar-väder.


Jag fick hjälp av syskonbarnen att ta fina midsommarkort med min egna 'familj'.


Som vanligt tog det en stund innan alla var klara för fotografering...😉


Den goda midsommarmiddagen bestående av grillad fläskytterfilé, potatisgratäng, vitlöksbröd och sallad.


Efter middagen gick vi ut på ängen för att spela kubb och på vägen dit passade jag på att beundra den nya planteringslådan som syrran byggt av gamla lastpallar.


Jag spelar inte kubb speciellt ofta så mina medspelare höll nog andan när jag skulle kasta iväg pinnarna. 


Efter en lång och hård familjekamp lyckades jag, Anders och Simon till slut dra det längsta strået.


Sedan blev det jordgubbar på verandan men då glömde jag bort att ta kort.

Hoppas att ni också har haft en fin midsommar🌷🌸🌹🌺🌻🌼🌷❣

2 kommentarer:

  1. Mysigt firande ��������

    SvaraRadera
  2. Stort stort grattis, jag hoppas att du har haft en fantastisk dag med dina nära och kära så gott det går i dessa tider <3 (paket är på väg)

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!