Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 18 juni 2017

Fin dag!

I kväll är jag trött men nöjd! Jag gick upp tidigare än normalt för att hinna med de förberedelser jag hade kvar att göra innan mina gäster skulle dyka upp vid 12-tiden. Dock kände jag mig inte stressad, utan kunde njuta lite av processen.

När jag bodde i England så drömde jag ju om att ha ett eget mysigt hem där jag kunde bjuda in min familj och vänner lite då och då för käk och trevlig samvaro, och nu lever jag det livet:) Jag drömde väl kanske inte att det skulle vara fullt så trångt som det blir hemma hos mig nu när vi är mer än 4 personer, men å andra sidan är det lätt att umgås... om än lite svettigt ibland:=D
Dessutom var det svårt att föreställa sig hur stressigt det kan vara att bjuda hem folk; speciellt när man som jag envisas med att laga den mesta maten själv och baka allt fikabröd själv mm. Jag började bjuda hem familjen ibland ganska så snart efter att jag fick min lägenhet här i Sverige, men det är först nu det senaste året som jag börjar känna att jag faktiskt kan ta det hela med riktig RO. Jag har ju velat bjuda hem de människor som jag tycker om ibland och 'leka värdinna', men ofta har det varit svårt att hantera stressen innan - även fast jag känt mig väldigt tillfreds efteråt:) Men nu börjar jag hitta rätt i anspänningen och planeringen mm, vilket gör det hela ännu trevligare.

Som vanligt när det är något särskilt på gång här hemma så höll hundarna koll på mig. Det är nog lättare för dem om jag bara sitter i soffan; då vet dom liksom var de har mig:)
Men idag hade Solstrålen fullt sjå att hålla koll på allting, och han var väldigt nöjd när jag för en gångs skull bäddade sängen ordentligt:)


Om jag skulle tyda honom så tycker han nog att jag alltid borde bädda sängen så fint, haha! Det kan han glömma!

Som vanligt glömde jag bort att ta kort under tiden gästerna var här, men vi var tio stycken vilket kändes precis lagom. Jag bjöd på ugnstekt kyckling och potatissallad, ägg och sill, grönsallad med fetaost och korv och bröd till de tonåringar som ville ha annan mat.

Till fika blev det chokladkladdkaka, citronkladdkaka och pavlova med jordgubbar (MUMS!). Med så många olika smaklökar och kräsna tonåringar är det alltid bäst att se till att det finns flera go'saker att välja mellan.

Av mamma fick jag en fin sommarbukett från hennes kollo som passade perfekt på mitt sommarbord i vardagsrummet.



Jag fick det här supergulliga kortet av syrran och hennes familj...


...med några värmande rader att läsa.


Kortet har hon förstås gjort själv och jag fick dessutom några andra fina saker hon har gjort, men de visar jag imorgon. Nu börjar det bli dags för mig och hundarna att krypa i sängen:)

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!