Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 29 juni 2017

Bara hushållsarbete....

Så idag har jag tvättat, städat, klippt klor, diskat och sorterat tvätt mellan 12-19 så som ni förstår finns det inte så mycket roligt att berätta om... Det enda positiva med tvättdagarna just nu är att det är sommar ute och mycket mindre volym på tvätten, då tjocka tröjor är utbytta mot t-shirt och varma byxor mot leggings. Således går det fortare att ta sig igenom tvätten; idag blev jag klar på 6 maskiner istället för det normala 8-maskinspasset jag brukar göra. Då kan jag ägna den sparade tiden åt städningen och sortering av nytvättade grejor istället och blir fortare klar. Jag har i princip plockat undan allt nu så det känns skönt.

När jag väl kunde sätta mig ner i soffan så ville Kaxmörten gosa så det blev inte så mycket virkning på kvällen som jag hade tänkt.

Imorgon blir det fullt upp med bakning så inte mycket tid för virkning då heller...

Annie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!