Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 21 juli 2016

Balkonghäng:)

Idag har det varit en sådan där teknikdag när jag har uppdaterat datorn till Windows 10 och ordnat så att jag kan göra Swish-betalningar, vilket har gjort att det har blivit mycket tid framför dator och telefon och mindre tid med virkning.


Medan jag har uppdaterat tekniken så har hundarna njutit av det fina vädret på balkongen. Här måste jag tillägga att just nu är min balkong av låg prioritering; dels för att jag inte har något behov av att vara där - vill hellre handarbeta - och dels för att Solstrålen är en sådan hund som älskar att gräva upp planterade blommor och bärplantor mm! De få gånger jag har försökt att ha något växande på balkongen de senaste åren har det slutat med att plantan ligger kvaddad på balkongen och uppgrävd jord ligger överallt. I år har jag fått några växter av mamma, så därför har jag delat av balkongen med galler så att min lilla grävmaskin inte ska komma åt växtligheterna...


Nåväl, här kommer lite bilder från hundarnas dag på balkongen...


Så här har Kaxmörten och Alfahanen njutit av balkongen många timmar genom åren...
De är såå samstämda de här två äldre herrarna (ja, Kaxmörten
fyller ju faktiskt 8 år i januari...)

Här har Solstrålen kommit ut på balkongen också för att kolla
på utsikten.

Självklart måste ju en dag på balkongen inkludera
lite glass...

...och Solstrålen är expert på att noooooggrant slicka i sig varje liten glassdroppe:)

Här har det blivit för varmt för Alfahanen på balkonen så kvar
är de här två grabbarna. Efter jag tog det här kortet så klappade jag
Solstrålen och hans päls var alldeles kokhet...och ändå vill de ligga
och lapa sol så länge de kan..:) 
Annie

1 kommentar:

  1. Vad skönt att de har balkongen!! Sol, frisk luft och en massa intryck från allt de kan se, höra och känna doften av. Vi har en riktigt stor balkong, men Denniz går aldrig ut där självmant, men det har Gemini börjat göra.

    Och du.... teknikdag... till och med Swish.. bra jobbat!! :)

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!