Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 4 februari 2020

Morgonpromenad

Idag var jag sååå trött när jag vaknade - trots att jag hade sovit ganska bra. Hade jag inte haft hundarna hade jag bara masat mig ur sängen och till soffan och stannat där under resten av dagen.
Men nu har jag ju två busungar så jag stoppade fickan full av hundgodis och så gick vi till hundgården.
Efter de hade nosat runt och kollat vad som hade hänt sedan förra besöket så gjorde vi lite sök-godis-som-matte-kastar-ut-övningar som alltid är väldigt populära.


Vi övade också på att 'Stanna kvar!' och att sedan komma när matte ropar.


Självklart delar jag ut mera godis när man gör rätt!


På språng till matte!


På hemvägen tränade vi på att hoppa upp på stenar och andra hinder och ibland var stenarna 
stora nog för båda mina pälsklingar!


Det blev en bra början på våran dag trots allt.

1 kommentar:

  1. De är så söta, de där två! Ibland blir jag så sugen på att skaffa hund... Men det är inte praktiskt möjligt, eftersom vi inte är hemma nåt på dagarna.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!