Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 29 februari 2020

I mitt fönster just nu...

Idag blev jag glatt överraskad när jag tittade i köksfönstret.
Helt plötsligt såg jag att en av mina novemberkaktusar blommade så vackert med ljusrosa skira blommor!


Anledningen till att jag inte hade sett det tidigare är att alla blommor var vända mot fönstret och ljuset, och mina 4 kaktusar fyller ut mitt lilla fönster väldigt väl. Dessutom väntade jag mig inte att se blommor nu?! De brukar blomma EN gång varje år runt jul och sedan får jag vänta ett helt år till nästa gång...men inte i år! Jag antar att det är det konstiga vintervädret/vinterljuset som har spelat dem ett spratt, men en trevlig överraskning blev det ändå för mig.


Och eftersom jag redan hade missat en del av blomningen så var det kul att se att en massa knoppar var på väg också på en av de andra plantorna!

Förr om åren hade jag mycket olika krukväxter, bland annat saint paula som länge var min favoritblomma. Men när mitt mående sviktade så har jag till slut inte orkat ta hand om krukväxterna, så numera har jag bara två olika sorter i fönstrena som klarar av att jag glömmer bort att vattna dem under perioder. Tåliga orkideér i vardagsrumsfönstret och så mina fina novemberkaktusar i köksfönstret där de VERKLIGEN trivs och blommar så snällt för mig varje år.
Och numera är det novemberkaktus som är min favoritkrukväxt!

1 kommentar:

  1. Så vackert! Hm, det påminner mig om att jag borde vattna blommorna innan helgen är slut. Bäst att sätta fart!

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!