Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 24 februari 2020

En underbar, magisk historia!

Jag förstår att ni nu kanske är less på sportinlägg, men jag måste ju bara nämna vad som hände i helgen; något som har fått hela ishockeyvärlden att häpna!!!
En😲 vanlig 'svensson' fick komma in och spela NHL-hockey under en riktig match😲!!!

Det förhåller sig nämligen så att i NHL har varje lag två målvakter tillgängliga under en match. Men IFALL båda målvakterna blir skadade (vilket händer så gott som aldrig...förutom i helgen då) så måste det finnas en extra 'emergency' målvakt på plats i arenan varje NHL-match. Men då är det en helt vanlig svensson med vanligt jobb som oss andra men som har spelat någon form av ishockey och kan stå i målet vid kris.  
Så nu var det Carolina Hurricanes som spelade en bortamatch mot Toronto Maple Leaves, och efter att båda deras målvakter helt osannolikt hade blivit skadade under matchen kallades den 42-åriga ismaskinsföraren David Ayres in på planen!




Trots att Toronto hade hemmaplan och gjorde något mål så lyckades Carolina vinna matchen och deras tillfälliga målvakt lyckades göra några räddningar också! Till och med den fanatiska Torontopubliken hejade på den ovana målvakten. Efter matchen var alla förundrade åskådare kvar för att hylla David Ayres och han blev till och med kallad en av stjärnorna efter matchen. 
Så här firade laget och tränaren insatsen efteråt:




Detta är en helt osannolik sann historia och något David Ayres kommer att minnas för resten av sitt liv! Och efter matchen blev han nog intervjuad mer än spelarna!



Snacka om en underbar solskenshistoria, och jag kan tänka mig att det finns miljontals avundsjuka ishockeyfans runt om i världen! Och vad jag förstår (se HÄR) så är Carolina Hurricanes väldig nöjda och kommer att belöna honom med mer än 500 dollar - vilket tydligen är den vanliga lönen för ett inhopp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!