Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 23 februari 2020

Sport i stora lass!

Vilken härlig sporthelg det har varit! Igår när jag fick jag ju se Ovechkin göra mål nummer 700 i sin NHL-karriär, och så alla härliga tävlingar idag!

Idag fick jag se Hanna Öberg ÄNTLIGEN lyckas vinna ett brons i den sista tävlingen i skidskytte-VM efter att hon har missat pallen i alla de andra tävlingarna under VM. Faktum var att jag skrek som en galning (och Kaxmörten skällde) när det skulle avgöras, och när jag såg hennes glädje när hon klarade av det så kom glädjetårarna. Ibland kan ett brons verkligen kännas som ett guld!

Sedan var det Armand 'Mondo' Duplantis som tävlade i en stavhoppsgala och var SÅÅ nära att slå sitt eget världsrekord igen. Det är verkligen 'poetry in motion' att se honom hoppa stav! Medan andra stavhoppare kämpar som galningar att komma över den höga ribban så får han det att se såå enkelt ut. Det ska bli så spännande att se honom tävla i både OS och EM under årets utomhussäsong!

Slutligen spelade Washington Capitals mot sina ärkerivaler Pittsburgh Penguins tidigare ikväll, och efter en väldigt spännande, svängig och intensiv match så lyckades Capitals vinna med 5-3 vilket var VÄLDIGT välkommet eftersom de har förlorat de senaste 5 matcherna. Och extra skönt att det var just Penguins som de slog!

Det känns väldigt tråkigt att säsongen för vintersporterna börjar gå mot sitt slut. Nästa vecka är det förstås Vasaloppet och sedan är det bara tre helger kvar av Vinterstudion. Tack och lov är jag glad över att det är extra mycket sport i sommar att se fram emot medan jag väntar på nästa vintersäsong. Det kommer att vara Stanley Cup-slutspelet i NHL, Ishockey-VM, Fotbolls-EM, Sommar-OS, och Friidrotts-EM. Så mycket härlig och spännande sport att se fram emot de kommande månaderna tack och lov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!