Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

lördag 1 februari 2020

Får det lov att vara ett tortillabröd?

 Idag gjorde jag något jag aldrig har gjort förut. Hembakade tortillabröd!
Jag använde ett recept som jag hittade på ZEINAS KITCHEN. Det var billiga ingredienser som jag hade hemma och lätt att göra. Dock tog det några timmar eftersom degen skulle bearbetas ordentligt och vila ett par gånger mm. Men jag kunde göra annat emellan så det kändes inte så betungande.


Jag delade sedan upp degen i 15 delar enligt receptet så det blev 15 stycken tortillas. Dock blev de inte riktigt lika fina och runda som de man köper😉😁. Men goda blev de; jag knaprade i mig en varm nybakad tortillabröd medan jag gräddade resten.


Sedan använde jag två stycken som botten till mina 'varma-mackor-med-makrill-pizzor'. Det är pizzor som är gjorda med samma ingredienser som användes till barndomens favoritmåltid i båten: varma mackor med makrill.


Resten hamnade i frysen och jag erkänner att jag kände mig som en riktig Domestic Goddess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!