Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 23 juli 2019

Tid med mamma och Linnea...samt lite goda hallon

Idag har det varit en händelserik dag.
På morgonen gick jag och hundarna över till syrrans hus eftersom hon och svågern är på semester. De har hallon i deras trädgård som behöver plockas så jag plockade en dryg halvliter som jag delade i två portioner. En portion fryste jag in åt dem och den andra portionen tog jag hem enligt våran överenskommelse.

När vi var hemma igen så dröjde det inte länge förrän mamma dök upp hemma hos mig. Vi hade nämligen bestämt att vi skulle besöka en lokal garnaffär som hade 15% rabatt idag, så när mamma kom tog vi en promenad dit.


Jag fyllde på med lite bomullsgarner till ett speciellt virkprojekt jag håller på med, medan mamma köpte lite stickgarner. Sedan tog vi vägarna förbi våran lokala Willys där vi köpte vattenmelon till bra pris och en liter jordgubbar, och sedan gick vi hem till mig och festade på jordgubbar.

Efter en stund åkte mamma och då var jag så trött att jag somnade på soffan en stund. Det var välbehövligt, för lite senare på eftermiddagen kom Linnea förbi efter hon hade slutat för dagen på sitt sommarjobb. Vi gick med hundarna till hundgården och satt där och pratade en stund. Sedan gick vi hem till mig igen och jag fixade pannkakor till middag som jag bjöd Linnea på (och skickade med lite pannkakor till hennes matlåda imorgon).

Så småningom åkte Linnea hem och jag och hundarna kunde koppla av i soffan. Jag har virkat lite och så åt jag en tallrik med färska hallon och mjölk. Så otroligt gott och läskande!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!