Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 24 juli 2019

Tack och lov för Midsomer

De senaste dagarna har mitt humör och mående gått upp och ner...ena dagen känner jag inte för någonting (och det inkluderar virkning!) medan nästa dag känns riktigt bra och jag är jättesugen på att virka... Som jag misstänkte så beror det nog på hormonerna och att mensen är på gång eftersom jag börjar känna av den klassiska mensvärken idag...

Det är lite dåligt med sport just nu på tvn. Det enda som håller på är sim-VM och det är inte min favoritsport, och ännu mindre när det inte är så många svenskar som tävlar förutom Sarah Sjöström.  Därför vet jag inte riktigt vad jag ska titta på för program när jag virkar, så när jag kom på att jag har ett antal gamla avsnitt av Morden i Midsomer på DVD blev jag riktigt peppad. Ikväll har jag tittat på ett avsnitt och jag kommer nog att titta på flera imorgon. Det spelar ingen roll hur jag mår; Morden i Midsomer och Chief Inspector Barnaby fungerar alltid som humörhöjare i min värld!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!