Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 21 juli 2019

Några bilder från våran söndag...


Idag började jag på ännu ett virkprojekt - jag skulle behöva dubbelt så mycket timmar på dagen för att hinna virka på allt jag vill - och det kanske går att gissa vilket tema detta projekt har😉.


När jag och hundarna har varit ute på eftermiddagspromenaden så brukar de stå och stirra så här på mig när vi kommer hem😀. Så söta och såå sugna på ett eftermiddagstuggis som finns i påsen som hänger till vänster om mig (dit Solstrålen stirrar menande...).


Hundar kan vara helt otroliga på att lära sig rutiner, och tydligen så har vi fått rutinen med ett eftermiddagstuggis/snacks...


Kaxmörten älskar att lägga beslag på min plats i soffan som ni kanske vet och ibland är det svårt att köra bort den här sötnosen... Vilket han är duktig på att utnyttja😊.


Häromdagen såg jag ett recept i en veckotidning som jag blev lite sugen på att testa.
Det var gratinerad gnocci med tomatsås och mozzarella. När jag kunde köpa gnocci till halva priset på Willys pga kort datum - och redan hade mozzarella och krossade tomater hemma - så passade jag på att prova receptet idag.

Jag är verkligen urkass på att fotografera😂.
Jag lovar att det var godare än det ser ut😂
Jag blev riktigt nöjd. Det var ungefär som lasagne fast med gnocci istället för pasta. Trots att det var ganska mycket mozzarella så räknades det som ett 'smalrecept' vilket kändes lite konstigt. Men gnocci innehåller mycket mindre kalorier än pasta, och tomat är jättenyttigt OCH jag tog bort smöret i receptet så jag är ändå ganska nöjd med 'nyttighetsfaktorn'. Jag kommer definitivt göra den här 'gratängen' igen om jag kan köpa gnocci och mozzarella till bra pris.


Hundarna verkade i alla fall gilla doften av maten. De (läs Solstrålen som annars försöker nå upp till köksbänken mm) får inte svansa runt mig i köket när jag håller på med matlagning/bakning så de brukar hålla sig på LITE avstånd trots goda dofter...😀

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!