Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 15 juli 2019

Ändrad plan för dagen

Idag hade jag en bokad tvätt-tid kl 10, men när jag vaknade till på morgonen så hade jag sovit dåligt, och det öste ner regn ute. Och igår kom jag äntligen på vilket mitt nästa virkprojekt skulle bli och kände mig återigen virksugen...så jag bokade om tvätt-tiden till i morgon istället och låg och drog mig i sängen tillsammans med hundarna och lyssnade på regnet. Såå skönt att det är så många hyresgäster bortresta nu så att det fanns gott om lediga tvätt-tider.

Så istället för att tvätta och städa tände jag väldoftande värmeljus, gömde godis i filtar åt hundarna...


...virkade på mitt nya projekt i julfärger, duken SKOGSSTJÄRNAN...


...och tog vara på några gamla morötter i kylen och bakade morotsmuffins.


Jag blir alltid sugen på att baka något väldoftande när  det är ruskväder.
Så det blev en ganska ok dag. Det enda problemet är att jag har tvätten och städning att se fram emot imorgon istället...😞

1 kommentar:

  1. Samma här, kanelbak och doftljus hör till när det regnar (och automatiskt kommer det lite julsug på köpet :) )

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!