Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

måndag 8 juli 2019

Födelsedagsfirande i skogen

Idag skulle Tyson ha fyllt 14 år och han har varit extra mycket närvarande i mitt hjärta och i min hjärna. I natt drömde jag om honom för första gången och det var nästan som om han kom till mig i drömmen för att tala om att han har det bra där han är nu❤.

Jag brukar ju fira hundarnas födelsedagar, så jag ville göra något idag för att hedra och minnas Tyson. Och eftersom han älskade att åka till skogen så frågade jag syrran om hon och Shiba var intresserade att åka till skogen med oss... och det var de.








Hundarna hade det jättemysigt när de sprang omkring i gräset och blåbärssnåren och lekte och sprang till mig då och då för att få smaskigt godis.
Dock var det inte lika mysigt när vi sedan skulle åka därifrån för då kryllade det av fästingar på alla tre hundarna och vi stod säkert och plockade bort 20-30 krypande fästingar😲😲😲! Helt sanslöst!
Vi har varit till skogen många gånger och så mycket fästingar har det aldrig varit. Undrar om det beror på vädret i år eller om det är klimatförändringar...??? Vi konstaterade i alla fall båda två att nästa gång vi åker till skogen så är det snö ute, eller i alla fall frost...
Jag tror i alla fall att Tysons själ var med oss i skogen och att han var nöjd med hur vi firade hans födelsedag för 14 år sedan.
💝💝💝

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!