Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 11 juni 2014

Den blomstertid nu kommer...

Dagens tema har varit SKOLAVSLUTNING!!!

Det är något speciellt med skolavslutningar... För mig frambringar det minnen från förr, med syréner i bukett till lärarna, och körsång med skolkamraterna, och kortspel hos bästa kompis medan sommarregnet öser ner utanför... Den underbara känslan av att 'nu är jag ledig; nu kan jag göra vad jag vill på dagarna; nu har jag inga mera läxor på ett bra tag och nu är det sommar!...' HÄRLIGT!

Här där vi bor så har skolan en trevlig tradition på skolavslutningen då barnen uppträder på en hembygdsgård och sen har många familjer picknick på ängen som omger gården. Jättemysigt!


Sexornas sista dag!
 
Snygga tjejer i femman!
 
Välbesökt skolavslutning!
Sedan kom syskonbarnen+hundar hem till mig (medan deras föräldrar jobbade) och vi åt nygräddade våfflor med grädde, vi gick till hundgården och busade med alla fem hundarna, vi gick och handlade stora lass med glass och vi bara myste... Jag hoppas i alla fall att barnen tyckte det var mysigt att fira skolavslutning med moster:))

Själv plockade jag en bukett med underbara lupiner dagen till ära...


...och de lyser verkligen upp mitt vardagsrum! Dessutom har jag avslutat ännu en grytlapp...


...som jag är riktigt förtjust i! Älskar kombinationen av vitt med de gröna färgerna; det känns väldigt somrigt! Köper ingen den på söndag så behåller jag den själv!

Nu är det sommar, hörrni!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!