Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 17 oktober 2021

Sportsändningar och reklam hör inte ihop; tack och lov för Vinterstudion.

 Jag märkte att det inte gick att se reklamen i förra inlägget på mobilen så nu har jag lagt in en LÄNK till reklamen i förra inlägget. Jag vill ju inte att ni ska gå miste om årets roligaste sportreklam😉😁!

På tal om sport så är det snart dags för årets bästa helger, nämligen de helger när Vinterstudion sänds. I år börjar de extra tidigt och sänder de svenska skidskyttepremiärerna den 13-14 november. Sedan är det nästan varje helg förutom en månads uppehåll över OS i februari. Tyvärr kommer de ju inte visa alla vintersporter eftersom de flesta alpina tävlingar och längdskidstävlingar (SVT har fortfarande all tävlingar i Österrike och Schweiz dock) har tagits över av reklamkanaler vilket gör mig mycket irriterad. Som äkta sportnörd AVSKYR jag när man lägger in reklam mitt i tävlingar så jag kommer definitivt prioritera vinterstudion i vinter. Sedan spelar jag väl in de andra sändningarna på de andra kanalerna så att jag kan spola mig igenom reklamen. Tack och lov har ju SVT i alla fall skidskyttet kvar och det är ju väldigt skönt. Blev galen när Tv4 hade skidskyttet något år och lade in reklam MITT i tävlingen...och dessutom skidskytte där det händer något hela tiden! Sååå frustrerande!

Under ishockeymatcher är det ju numera uppehåll i matcherna för reklam. Hur sjukt är inte det egentligen?! Vilken värld vi numera lever i! Men fördelen är ju ändå att det inte händer något i matchen medan reklamen visas på tv. Dock kom jag ihåg någon match då Sverige spelade i VM och vann, men sedan när den svenska nationalsången skulle spelas efteråt som hyllning så visade de reklam istället😡. Jag blev fly förbannad, det kan jag ju säga, och skrev och klagade. Någon måtta får det vara på reklamen...! Som ni märker är detta ett ämne som gör mig mycket upprörd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!