Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 10 oktober 2021

Lördagskompott

 Vi började dagen med en långpromenad. Solstrålen har varit dålig i magen under veckan så hundarna har inte kunnat göra så mycket aktiviteter, så idag var det på tiden. Tyvärr började det regna under promenaden vilket fick både mig och Kaxmörten att muttra en hel del och när vi kom hem var vi ganska blöta allihopa. Men jag är stolt att vi kom iväg ändå. 
Efteråt gjorde jag några jumping jacks mm för att få upp pulsen lite innan det blev dusch och tid för lite handarbete och sport på tvn.

Jag har massor av stickprojekt att ta itu med, men ändå så har jag börjat på en ny virkning. Jag har i flera år varit less på mina julgardiner, så när jag satt och bläddrade bland lite mönster på nätet så såg jag helt plötsligt ett gardinmönster som skulle kunna fungera till mitt lilla köksfönster. Och efter jag hade rotat bland mina garner så hittade jag några lämpliga röda nystan och satte igång.


Trots att jag har massor av stickprojekt så har jag inte haft den där riktiga handarbetslusten, men med detta julprojekt kom verkligen den riktiga GLÄDJEN och MOTIVATIONEN tillbaka och jag får tvinga mig själv att lägga ner det efter någon timme.


Men den går ganska snabbt att virka, och med både hjärtan och julstjärnor i mönstret tror jag den kommer att bli riktigt fin i mitt fönster i jul!

Förutom att virka på min nya julgardin så har jag bakat nötkakor till framtida fikastunder. 


Dessutom blev det vantstickning medan jag tittade på ishockey och fotboll på tv.

På kvällen gjorde jag en stor sats indisk butter kyckling. Så gott!


Tyvärr lyckades jag också få mensen med medföljande magvärk, så vi får väl se hur mycket jag får sova inatt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!