Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 31 augusti 2021

Inspirerande

 Just nu går paralympics i Japan och jag följer det på SVT varje dag. Idag tog Sverige de två första medaljerna i skytte och dressyr vilket är jätteroligt. För mig är det dock de mänskliga historierna och levnadsödena den stora behållningen med den här typen av mästerskap. Det är så känslosamt och berörande att få ta del av det som de tävlanden måste bemästra för att ta sig till Paralympics. Och SVT är ju experter på att fokusera på den mänskliga faktorn och luska fram intressanta livsöden och förutsättningar bakom de som deltar. För att inte tala om hur underbart det är att se hur många föräldrar som ägnar sin liv åt att hjälpa sina vuxna barn förverkliga sina drömmar, trots deras begränsningar och oberoende av hindren. Det blir ofta någon tår här och där när jag berörs extra mycket. Så bra av SVT att sända detta, och en otroligt fin påminnelse hur mycket man som människa kan uppnå i livet om man har den rätta drivkraften och stöttande människor omkring sig.

Och trots att de stora sportsprofilerna och världsstjärnorna normalt sett finns i den 'vanliga' sportvärlden, så kan jag inte låta bli att känna att de riktigt stora stjärnorna tävlar just nu i Paralympics.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!