Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 31 augusti 2021

Hundar in action

 Jag försöker filma hundarna en hel del nu och sparar filmsnuttarna på bloggen och sociala medier så att jag ska ha det kvar den dagen jag inte längre har mina gamla älsklingar med mig. Med Kaxmörten som blir 13 år i januari och Solstrålen som fyller 10 år i oktober så är numera varje dag med dem en gåva som jag inte tar för givet. 
Det hjälpte verkligen mig att ha kvar filmer på Tyson efter han gick bort; när jag sörjde som mest och saknade honom så det gjorde ont kunde jag titta på filmerna och ändå känna att han var med mig på något sätt.

Här är de senaste filmsnuttarna. 
Idag var vi till hundgården och sökte lite godis och Kaxmörten var så otroligt söt när han försökte vinka till mig för att få en godisbit.


Och en annan supersöt sak som Solstrålen gör är att 'torka' sin brorsa efter vi har varit ute i regnväder.


Det är ett helt - för honom - naturlig beteende som han alltid gör när vi kommer in från våra regniga och blöta promenader😍💝. Det är nästan som om han vet att brorsan avskyr att vara blöt...! 
Så otroligt gulligt och smälter mitt hjärta varje gång.

2 kommentarer:

  1. Sötnosarna! Jag hoppas det dröjer länge innan du måste ha filmerna som minnen av dem! 💕

    SvaraRadera
  2. Älskar att läsa om dina (och mina) älskade pälsklingar <3 <3

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!