Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

onsdag 11 september 2019

Mer hundar och vantar...


Kaxmörten älskar ju att rulla in sig i filtar och jag har alltid försökt se till att han har egna filtar att bädda med. Men han vill så klart lägga beslag på mina också. Speciellt de virkade... Så fort han får en chans så lägger han beslag på dem...och han gör det så diskret att jag aldrig liksom märker när det sker...


...utan helt plötsligt ligger mina virkade snyggt inrullade runt honom... Och det sker gång på gång. Och jag försöker strängt tala om för honom att 'det där har vi pratat om' och sedan måste jag bara skratta för han är ju så himla smart och söt😂😍. Och det är ju lite gulligt att han är så förtjust i mina virkade alster❤.

Det finns inte så många gratismönster på nätet för fina stickade vantar i flera färger. Jag skulle gärna betala för mönster - jag vet att det ligger MASSOR av arbete bakom dem - men det här året har varit tufft även ekonomiskt sett så jag har fått välja bort sådant. Därför blev jag väldigt glad när jag hittade ett jättefint VANTMÖNSTER med vintrigt tema som passade garnet jag har.


Jag fick dock ändra lite grann på mönstret för att det skulle funka. Det var dessutom första gången som jag plockade upp tum-maskor från en flerfärgad stickning, och det var lite knepigt. Jag tror inte att tummen blev exakt som mönstret men det ser bra ut. Och det duger gott för mig.


Och riktigt rolig var den att sticka också. 
Tänk att jag faktiskt stickar så fina vantar...i mönsterstickning😊.
Det är en väldigt skön känsla att kunna känna sig lite duktig på någonting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!