Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 10 september 2019

Hundar och morötter

En gång i tiden så hade jag en regel som sa att inga hundar var välkomna i sängen. Men som med så mycket med hundarna så försvann den regeln successivt och nu skulle jag inte kunna tänka mig att sova utan hundarna bredvid mig. Ligger de inte i sängen (i och för sig ganska ovanligt😁) när jag ska släcka lampan på kvällen så kallar jag upp dem i sängen. Till saken hör att jag har en dubbelsäng så det är gott om plats för oss alla tre (och alla fyra när älskade Tyson var med oss❤).

I morse ville Kaxmörten ligga extra nära matte och lade huvudet på mitt huvud när jag låg och surfade på mobilen innan jag klev upp.


Det var ju väldigt gulligt, men ganska obekvämt att ha ett kilos hundhuvud på mitt huvud, men jag stod ut så klart och försökte ta kort i halvmörkret för det var ett så kärvänligt beteende. Lite som hundarna gör när de ligger nära varandra❤. Jag antar att det betyder att jag är accepterad som en i flocken😍🐾.


Och här ligger de båda och kopplar av medan matte gör sig i ordning för promenaden.


Älskade Solstrålen hade rullat ihop på soffan som en liten boll och det är sååå sött😍. Det är fascinerande hur små de kan bli när de rullar ihop sig.


Ikväll prövade jag att göra morotsbiffar med fetaost för första gången.


De blev helt ok, även om de inte är lika goda som zucchiniplättar. Dock blev det väldig fart på magen av de rivna morötterna så jag får dosera biffarna med måtta😉.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!