Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 9 maj 2019


TYSON

7 JULI 2005 - 2 MAJ 2019

Min älskade Tyson
Jag har dragit mig för att skriva här på bloggen för jag visste att det skulle göra riktigt, riktigt ont. Det blir ju liksom verkligt att du inte finns med mig här längre. Men jag måste ta mig igenom det också, precis om jag har fått plåga mig själv igenom allt under den här veckan som har gått sedan jag sade adjö till dig, min älskade vän. 

Det är så tomt här hemma utan dig, gubben. Jag väntar på att du ska komma när vi ska gå ut, och jag tittar ut i hallen på kvällarna...men där är det tomt. Jag kan inte längre höra dina andetag när jag ska sova och jag önskar sååå att du kunde ligga i soffan en stund och vila ditt huvud på mitt knä. Det gör såå ont. Varje kväll hoppas jag att jag ska för drömma om dig så att du återigen är verklig en stund, även om det bara är i drömmarnas land...

Ibland känns det som om du är med mig ändå och jag väljer nog att tro att så är fallet. Kanske är din ande med mig och ger mig små tecken att du finns någonstans häromkring. Det går inte att förstå hur du ena dagen var såå viktig för mig...och nästa dag måste jag helt plötsligt klara allt själv. Så jag väljer att tro att du ändå finns här hemma. Och jag klappar min fina minneskudde och hälsar på dig och tittar på ditt ljus som brinner dygnet runt. Och på väggen mitt emot soffan har jag satt upp en stor bild på dig och mig så att du alltid kan vaka över oss. Din virkade favoritmatta har jag lagt nedanför sängen eftersom jag vet att du älskar den och att du alltid vill ligga nedanför sängen på natten.

Jag vet att jag sade detta till dig 1000-tals gånger, men jag älskar dig så mycket. Jag är så otroligt tacksam för allt du gjorde för mig. Du stöttade mig, du älskade mig, du beskyddade mig, du hjälpte mig, du tröstade mig, du lugnade mig och livet kändes alltid tryggt när du var vid min sida. Jag kunde inte ha haft en finare hund och vän än dig och jag är så oändligt tacksam för alla underbara år vi fick tillsammans. 

Nu vet jag att du har det bra i regnbågslandet med Teddy, Vicky, Lipton och Rut och och alla andra kompisar. Säkerligen har du fullt upp med att jaga traktorer, rulla i snö och leka med aktiveringsleksaker. Jag lovar att jag en dag kommer och hämtar dig så att vi får vara tillsammans för alltid igen. Patch och Rocky hälsar.

Du är världens finaste.

Matte

2 kommentarer:

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!