Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

torsdag 16 maj 2019

Det sista fina dygnet med älskade ❤TYSON❤

Mys i soffan med hela gänget.


Sista gången han tog sig upp i sängen och låg och myste bland filtar och täcken.


Vi var hem till syrran för att fira min systerson Simons 18-årsdag. Tyson fick chans att skrota runt i deras lilla trädgård en sista gång.


Förutom lite födelsedagsfirande så fick familjen chans att träffa Tyson en sista gång.


Och säga adjö....💔😢


Sedan åkte syrran och jag till hundgården med alla hundarna för att Tyson skulle få en chans att vara där och mysa en sista gång.


Det blev mycket godisutdelning och Tyson visste som vanligt vad han skulle göra för att få massor av godbitar. Trots att kroppen började ge upp så var sinnet alert...


Jag hade laddat med extra vatten eftersom jag visste att Tyson skulle bli törstig.



Jag hade skurit upp en halv falukorv i små bitar som jag slängde ut i hundgården.


Det var mycket populärt och även Tyson tyckte det var kul att söka korvbitar. Fast jag såg till att det var extra lätt för honom att hitta dem...


Vi var där länge och Tyson låg och njöt på marken och vilade och rullade sig i gruset och verkade allmänt nöjd med livet❤.


Syrran hjälpte mig att ta några sista fina bilder på mig och min älskling tillsammans.


Syrran hade gett mig några extra godis tuggis till Tyson (eftersom jag själv hade slut på sånt) och när vi kom hem så gav jag dem till honom.


Jag var inte säker på om han skulle orka tugga på dem efter alla våra aktiviteter, men det var inget problem. Han smaskade på för fulla muggar och njöt verkligen av sina godsaker.


Som med allt annat vi gjorde den dagen så satt jag bredvid honom och filmade och tittade på honom och försökte etsa in allt i hjärtat och hjärnan.


Tyson var som mest bekvämast på balkongen den sista tiden så självklart fick han ligga där så mycket han ville; vilket innebar att jag satt insvept i flera fleecetröjor och filtar i soffan den sista kvällen. Men det var det värt.


När han låg och sov den sista tiden ville han gärna ligga på sin virkade matta. Den mattan som jag virkade specifikt till honom eftersom han älskade mina virkade mattor❤.


Jag gick aldrig och lade mig den sista natten med Tyson, utan jag satt uppe och vakade och grät och gosade med honom för att ta vara på de sista timmarna.

På morgonen gick vi en sista promenad tillsammans och jag tog ett sista foto på mitt underbara, älskade fyrbenta gäng.


Tyson var riktigt trött och ville helst bara ligga på gräsmattan och vila. Det var tydligt att han hade fått nog av promenader och trappor mm💔. Innan han gick uppför våran trappa en sista gång så satt jag bredvid honom och han gav mig massor av pussar och det var som om han talade om för mig att allt var bra och att jag gjorde det rätta😢😢😢.


När vi kom in gav jag Tyson ett stort lass med glass till frukost. Jag visste inte om han skulle vilja ha något mer att äta, men han slickade i sig glassen med stort nöje. Även de andra två var väldigt nöjda med lite glass till frukost.


Jag älskar detta kort på honom.
Hans ögon går rätt in i min själ.


Han är så underbart fin min älskade Tyson.

Den sista timmen ville han ligga i biabädden inne i sovrummet så vi gick dit allihopa. 


Även Kaxmörten och Solstrålen var med oss där. Vid det laget tror jag nästan att de förstod att något jobbigt var på gång.


Han ville ligga i den stora korgen en sista gång också så jag försökte bädda skönt åt honom. 


Sedan satt jag bara och klappade honom, lyssnade på hans andetag, grät och räknade  ner de sista minuterna med honom i mitt liv...
💔💔💔

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!