Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 13 februari 2018

I OS-bubblan...

Nu börjar det bli lite slitigt att hinna med att se allt sevärt på OS... Jag somnade nog runt 22-tiden igår kväll och klockan ringde 05.00. Det gick relativt bra att gå upp, men några timmar senare framför tvn var det väldigt svårt att hålla sig vaken till herrarnas alpina kombination. Kampen om pallplatserna såg jag genom ett sömnigt töcken... Sedan piggnade jag på mig en stund men mitt på dagen var det tunga ögonlock igen...
Det börjar ju komma igång så många intressanta sporter med många svenska att det är omöjligt att se allt...vilket jag förstås vill!
Imorgon blir det en väldigt tidig start igen, men eftersom svenskarna börjar tävla redan vid 02.00 så kommer jag att ligga efter hela dagen även om jag börjar titta ikapp vid 06-tiden...!

Medan svenskarna tävlar om att vinna medaljer tävlar jag mot mig själv för att se hur mycket jag kan hålla mig vaken...
Det är tufft med OS😀!
Men underbart!

Annie

1 kommentar:

  1. Hehe.. klockan 22-05... så länge får jag aldrig sova! :) Även om jag inte behöver stiga upp så tidigt på helgen så är jag ju uppe några vändor per natt för att släppa ut och in katten Kristall. Och jag läser oftast till kl. 23. Men jag slipper stressen att känna att jag måste hinna ikapp/ta igen allt som hänt medan jag sov! Lycka till med OS-bevakandet.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!