Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

söndag 29 juni 2014

En vanlig regnig helg i juni

Bortsett från regn, regn och åter regn, så har det här varit en helg ägnad åt mina goa syskonbarn.

I fredags var vi och tittade på underbara L som uppträdde i en pjäs baserad på klassikern Grease. Det var avslutningsuppträdande på ett teaterläger som hon har deltagit i under två veckor. Det var väldigt underhållande att titta på 11-13 åringar som hade roligt på scenen till härligt medryckande musik, och jag gick därifrån med ett leende på läpparna:)

Grease-Sandy får sin makeover på scenen!
 I går var det sedan dags för våran nyblivna tonåring S att sova över hos moster (läs mer om honom här ). Vi hade lördagsmys med jättegoda nygräddade belgiska våfflor...


...och sedan tittade vi på klassiker-filmen Jurassic Park...

 
...som S inte hade sett. Jag tror att han fick mersmak, så det blir nog Jurassic Park 2 och Jurassic Park 3 så småningom också:)
 
Efter en nöjd S hade gått hem idag så kunde jag äntligen ta det lugnt med handarbete och fotboll på tvn. För att göra en vanlig regnig söndagseftermiddag lite festligare så gjorde jag i ordning lite Pavlova till mig själv...

Maräng, grädde, jordgubbar och hallon - kan det bli mycket bättre?!
Förresten, ser ni tallriken jag använder?

...så här ser den ut utan pavlovan. Tallriken köptes för länge sedan på den här resan . Jag har haft den liggande jättelänge i en låda, och jag hittade den vid den senaste storstädningen syrran och jag gjorde. Egentligen ska den nog sitta på väggen, men jag bestämde mig för att 'leva i nuet' och använda den som en dessert-tallrik. Det är på tiden att den kommer till användning:))
 
Ha det bra i regnet,
 
Annie
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!