Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 8 maj 2020

Road to Nowhere

Det är svårt att frambringa blogginspiration just nu eftersom dagarna ser likadana ut. Egentligen inte så tokigt för min egen del, men det blir inte så roliga inlägg av det. Varje dag går vi våra vanliga promenader och tittar på gamla avsnitt av Morden i Midsomer och Mord och Inga Visor och gamla NHL-matcher från tidigare års Stanley Cup-slutspel. Hundarna slappar i soffan och äter varsitt tuggis varje dag och ibland blir det lite lek om de känner för det. Jag broderar en hel del men just nu är det en del små projekt som jag inte är redo att visa än så inte heller det går att blogga om.

Dock har jag faktiskt ett virkprojekt på gång som jag virkar på en stund då och då; mest när jag känner mig för trött för att brodera... Jag har nämnt projektet tidigare men visade inga bilder så här kommer ett par...


Det är en sjal som heter ROAD TO NOWHERE designad av Zeens and Roger och jag blev kär i mönstret så fort jag såg det. Det är ett köpemönster och när hon hade en rea på sina mönster passade jag på att lägga vantarna på det.
Det är ett väldigt flexibelt mönster och jag valde att virka den i ett mjukt, melerat akrylgarn. Jag vill ha en stoor sjal som jag kan svepa om mig i soffan som typ en filt och med det här enkla mönstret och garnet så blir tjockleken på sjalen som en gosig filt vilket passar mig perfekt.


Ursprungsmönstret är virkad i 3 eller 5 färger men det blir väldigt fint med ett melerat garn också. Och mönstret är riktigt roligt men enkelt att virka. Jag misstänker att jag kanske kommer att behöva justera mönstret mot slutet eftersom jag nog vill göra den större än orginalet, men jag tror inte det blir något problem.


Och här är ännu en bild på en supersöt sovande Kaxmört😍. Den där knubbiga lilla tassen under hakan😍😍😍❣
Mitt mattehjärta smälter❤.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!