Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 12 maj 2020

Dagens korsstygnsprojekt

De senaste dagarna har vi haft gräsligt väder. Bara några plusgrader och igår hade vi snö, regn och hagel om vartannat. Idag har det regnat ännu mer och om det hade varit några grader kallare så skulle vi ha snö på marken nu... Det har varit en riktigt kall och blåsig vår och om jag inte visste att det faktiskt är mitten på maj så skulle jag ha trott att det är oktober/november...

Så konstigt nog blev det inte så långa promenader idag, utan vi har hållit oss inne. 
Jag har broderat på ett broderi som jag beställde från en engelsk korsstygnstidning för 7 år sedan.


Jag tappade korsstygnslusten innan jag hann börja med denna tavla så jag har haft den liggandes i en låda. Nu har jag ju gått igenom mitt förråd med korsstygnsgrejor och hittade det här projektet och blev sugen på att börja. Just nu har jag ett sug efter att brodera svenska havs- och kustmotiv och även om detta är ett kustmotiv från England så gillar jag det. Jag har själv besökt engelska kuststäder som har sett ut som denna så motivet är bekant för mig.

Dock var den medföljande aidaväven inte rätt för mig (för små rutor) men tack och lov hade jag en annan passande blå väv i mitt förråd. Så för någon vecka sedan så började jag brodera på den och när jag slutade så såg det ut så här:


Idag tog jag fram det här projektet igen och trots att  jag var trött och fick ta en paus på eftermiddagen så fick jag riktigt mycket gjort!


Som vanligt låg Kaxmörten nära mig på soffan halvt begraven i en filt.


Imorgon är jag tvungen att besöka tvättstugan så då blir det nog inte så mycket broderande tråkigt nog. Allmänt sett är jag ju MYCKET mer sugen på att brodera just nu än att tvätta och städa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!