Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

tisdag 5 maj 2020

En trevlig vårdag

Det var en helt ok dag idag.
Jag sov ganska bra och kände mig relativt pigg när jag klev ur sängen på förmiddagen. Solen sken och och jag och hundarna gick en lite längre promenad mitt på dagen.

På eftermiddagen så broderade jag medan hundarna vilade. Så här såg min vepa ut när jag började brodera idag...


...och så här ser den ut nu på kvällen:


Eftersom det tar så lång tid att brodera vissa tavlor, så tycker jag det är trevligt att dokumentera framstegen med kameran. Då kan man lättare se att man faktiskt har kommit ännu en bit på den långa vägen till en färdig tavla😊.

Sedan blev det en eftermiddagspromenad i skönt vårväder, och när vi kom tillbaka hem kände jag mig inspirerad att plantera lite frön. Jag vill gärna odla örter under sommaren, så nu har jag sått min favoritört basilika. Jag planterade också om min gräslöksplanta i en större kruka, och sådde några citronbasilika-frön. De fröna var något år gamla så vi får se om det blir något av dem.
Medan jag höll på med frösådd så var hundarna in och ut på balkongen och njöt av vårsolen.


Nu ska jag göra stekt ris till middag och sedan blir det några timmar till med handarbete och Morden i Midsomer innan läggdax.

4 kommentarer:

  1. Beautiful progress. Love your doggy photo. One happy pup. We are getting cold weather again this week and weekend here in Indiana. Last weekend was beautiful though. It's come and go this time of year.

    SvaraRadera
    Svar
    1. It's the same here. I don't want to put away the winter clothes because it can still get very cold, especially during the night...

      Radera
  2. Vilket fint broderi :) Kanske ska brodera något jag med för det var väldigt längesen jag gjorde det. Mysigt att så lite frön spännande att följa medans dem växer, har med sått lite frön och det börjar komma upp lite små gröna växter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukade plantera mycket på min balkong förr om åren, men det är för mycket arbete. Nu nöjer jag mig med mina favoritörter som jag vill ha till min sommarmat:)

      Radera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!