Vad kul att du har hittat hit till Våran Lilla Vrå! Jag som bloggar här är en tjej mitt i livet mitt i Sverige som delar mitt liv med den busiga beaglen Solstrålen och den lilla men tuffa chihuahua/tax/beagle-blandningen Kaxmörten. I regnbågslandet springer också min älskade beskyddare Tyson som tyvärr lämnade oss i maj 2019.
Jag är långtidssjukskriven och har haft det kämpigt i många år, men försöker nu finna någon form av lycka och glädje i livet igen med hjälp av bland annat mina älskade hundar, mina många handarbeten och mitt fanatiska sportintresse. Välkommen att dela vardagen med oss!

fredag 29 maj 2020

Fem en Fredag: Jeopardy

När jag såg veckans Fem en Fredag från ELISA MATILDAS blogg var jag ju bara tvungen att hänga på! Ett sådant kul koncept med färdiga svar från Elisa som jag sedan ställer frågorna till😊.

  1. Det är sommarens smultronställe.
  2. Två saker som alltid finns i kylskåpet.
  3. Det jag ser precis utanför dörren.
  4. En fysisk aktivitet jag inte förstår mig på.
  5. Något jag drömmer om just nu.

Hundarnas älskade hundgård

1. Vad är våran hundgård? Det är sommarens smultronställe, i alla fall för hundarna. Tillsammans med balkongen. För mig är det eviga smultronstället min handarbetshörna i soffan.

2. Vad är mjölkpaketet och den halvskrumpna vitlöken? Två saker som alltid finns i kylskåpet.

3. Vad är det supertråkiga trappräcket och det smutsgråa betonggolvet i trapphuset? Det jag ser precis utanför dörren.

4. Vad är Cricket? En fysisk aktivitet jag inte förstår mig på. Trots att jag ÄLSKAR sport och har bott i England i över ett årtionde så har jag ALDRIG lyckats förstå Cricket, trots att engelsmän har försökt förklara det för mig...

5. Vad är den gemensamma nämnaren för engelska korsstygnstidningar och en underbar Leonberger/Schäfer-valp? Något jag drömmer om just nu.
Jag har nyligen plockat fram alla mina broderisaker och längtar efter lite nya mönster och ny inspiration. För att inte tala om hur mycket jag längtar efter att ha en ny stor fyrfota familjemedlem här hemma.

4 kommentarer:

  1. En hundgård är ett fint smultronställe. :)
    Låter trevligt med en ny fyrfota familjemedlem. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt att du bott i England, var då? Roligt med djur. Haft katt men inte hund, lite sugen på det men det får bli när jag blir pensionär.

    SvaraRadera
  3. Hej, det lät som du redan har sett ut en valp? Med tanke på raserna, eller kan det vara samma som din förra hund? Jag har numera bara en, men kompenserar med ett par kattuslingar. Vad skoj att ha en hundgård i närheten. Vi har inga här i byn, men å andra sidan har vi naturen överallt. Men okopplade får ju inte hundarna vara nu, utom de som är extremt lydiga o dit hör min lilla...Cricket begriper jag mig inte heller på, lika lite som hästpolo...
    Ha en skön pingsthelg bland broderier och nyutslagna pingstblommor

    SvaraRadera
  4. Ja, då har du ju samma tråkiga utsikt från din lägenhetsdörr som jag.
    Roligt att du också bott i England. Min man är engelsman och cricket är den enda sporten han gillar och förstår reglerna och kan alla uttryck. Hans försök att lära mig "cricketspråket" har också misslyckats.

    SvaraRadera

Jag och hundarna blir jätteglada om du lämnar en kommentar! Kram!